Smart Learning UPSR 2009 kali pertama

3:06 AM by Faculty Of Economics And Muamalat,Universiti Sains Islam Malaysia in
Smart Learning UPSR merupakan salah satu program lawatan antarabangsa bagi memperoleh dana. Pada 28 Mac 2009 lalu, satu program "Smart learning UPSR 2009" diadakan untuk sekolah Kebangsaan seksyen 7, Bandar Baru Bangi yang terdiri daripada 380 pelajar yang akan menduduki peperiksaan UPSR pada tahun ini. Turut hadir pada program tersebut ialah Guru Besar sekolah berkenaan dan 10 orang guru.

Antara objektif program ini ialah:-
1)Memberi Kesedaran dan kenyakinan diri pelajar dalam membentuk sahsiah diri dan kemahiran insaniah yang unggul untuk menghadapi UPSR.

2)Menerokai peluang dari segi berkongsi pengetahuan, progam kecemerlangan akademik serta teknologi kajian ilmiah dan pembangunan fizikal.

3)Memperkenalkan USIM kepada masyarakat luar serta menjalinkan hubungan kerjasama di antara mahasiswa USIM dengan pelajar- pelajar dan pihak sekolah.

Majlis dimulakan dengan perasmian oleh Y. Bhg. Prof. Dr. Hajah Mustafa Bin Mohd Hanefah, Dekan Fakulti ekonomi Dan Muamalat. Ribuan terima kasih di ucapkan kepada Y. Bhg. Prof kerana sudi meluang masa merasmikan program ini.
Selesainya perasmian, program diteruskan dengan ceramah motivasi yang bertajuk "Formula menjadi pelajar cemerlang" Oleh En. Mohd Adli Ridwan Shah bin Mohd Dali iaitu salah seorang Pensyarah FEM yang begitu aktif dalam memberi motivasi.
Pada sebelah petangnya, prgram dirancakkan lagi dengan latihan dalam kumpulan(LDK) dan Explore Race mengelilingi kampus USIM.

Program diakhiri dengan pemyampaian hadiah dan sijil kepada wakil sekolah.
Saudari Hazwani,21 yang merupakan Pengarah program ini berkata:" Saya berbuas hati dengan program tersebut, kerjasama yang diberikan oleh AJK sangant baik. seterusnya memberikan pengalaman kepada semua yang terlibat. saya berharap agar prgram ini memberi manfaat kepada semua. terima kasih kepada semua yang telibat secara langsung dan tidak langsung."


0 comments: