PESTA KOVOKESYEN(C-FEST) KE-6 UNIVERSITI SAINS ISLAM MALAYSIA

6:00 AM by Faculty Of Economics And Muamalat,Universiti Sains Islam Malaysia in
Pada 25hb-31 Disember 2008 lalu, Majis Perwakilan Pelajar(MPP) USIM dengan kerjasama Bahagian Hal Ehwal Pelajar(HEP) telah menganjurkan Pesta Kovokesyen ke-6 USIM sempena Majlis Konvokesyen USIM yang ke-6 yang diadakan di PICC Putrajaya. C-FEST kali ini dirasmikan oleh Prof. Dato’ Dr. Abdul Shukor Bin Haji Husin dan perasmian penutupnya oleh Pengerusi Lembaga Pengarah USIM, Tan Sri Dr. Mohamed Yusof bin Haji Mohd. Noor.
Terdapat pelbagai aktiviti-aktiviti menarik telah diadakan di antaranya seperti gerai jualan, pertandingan futsal Intervarsity, pameran, pertandingan memasak, pertandingan basikal lambat, pertandingan gubahan, autoshow, dan lain lain lagi. Tetapi konsert nasyid oleh kumpulan Rabbani terpaksa di tangguhkan ekoran daripada kemangkatan Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan. Semoga roh Baginda diberkati Allah dan diletakkan bersama orang-orang solihin.Al-Fatihah….

Jawatankuasa Lawatan Antarabangsa FEM tidak ketinggalan turut serta pada C-FEST kali ini. Gerai jualan L.A telah diberi nama kepada “D’SYDNEY” sebagai tempat yang akan dilawati pada bulan 6 ini, Insyaallah.. Antara yang dijual di D’SYDNEY ialah seperti Ice blended, kek, nasi kerabu,donut dan lain-lain lagi. Alhamdulillah, D’SYDNEY telah mendapat sambutan daripada semua pihak seperti pelajar, kakitangan akademik, kakitangan pentadbiran dan terutama daripada pengurusan tertinggi USIM iaitu Tan Sri Dr. Mohamed Yusof bin Haji Mohd. Noor selaku Pengerusi Lembaga Pengarah USIM, Naib Canselor, Prof. Dato’ Dr. Abdul Shukor Bin Haji Husin dan Prof. Dato’ Dr. Mohamed Asin Dollah sebagai Timbalan Naib Canselor( Hal Ehwal Pelajar& Alumni). Kesemua hasil daripada jualan tersebut dimasukan kedalam akaun L.A sebagai dana sampingan ke Australia nanti.

0 comments: